onsdag 21 december 2011

Time flies

Just precis nu..

Jäkligt snart julafton och jag känner som vanligt att tiden går allt för fort, vad är det som händer egentligen? Började backtracka mig själv för att undersöka var tiden egentligen tar vägen. Förutom jobb, jobb och jobb noterade jag att jag ägnat mig åt följande den senaste tiden:

Måndag: Hängde med en killkompis på förhandsvisningen av Shame, innan filmen började hann jag bl a hälsa hej på Citty.

Tisdag: Bodypump och lite julklappsshopping. Öppnade ett överraskningspaket med kitchiga julprydnader, kakformar och en fin klänning (från mamma i Japan).

Onsdag: Hemmamys med långt bad – hann äntligen läsa de två senaste numren av Newsweek Skulle precis börja ondgöra mig över att det visserligen är bra att de haft kvinnor på de senaste två omslagen, men att det vore fint om det också kunde vara kvinnor med makt, inte bara inflytande (som t ex Angelina Jolie) när denna veckas nummer dök upp. Angela Merkel på omslaget. Gött!

Torsdag: Spinning och sen snart-är-det-jul-drinkar med några tjejkompisar på Tranan. Somnade sen i soffan framför ett avsnitt av Modern Family.

Fredag: TGIF-drinkar at Pet Sound.

Lördag och söndag: lugna kvällar med middag och kompismys.

Måndag: Julbord med jobbet. Hej paltkoma!

Tisdag: Packa packa packa.

Onsdag: Realtid! Pustar ut på ett café, läser i kapp de bloggar jag inte hunnit spana på i veckan..

Vad har ni för er så här dagarna innan jul?

4 kommentarer:

  1. Flyttat som en tok, är vad jag har gjort! 150 mil i bil upp och ner genom Sverige, puh! Julkänslan har liksom inte hunnit ikapp än, men det kommer hoppas jag :) GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. SaintBella: hua, jag förstår att det känns lite ojuligt med allt flyttande - men försök att tänka på flyttkartongerna som gigantiska julklappar!! Stor kram och God Jul! :)

    SvaraRadera
  3. Jobb, jobb och jobb! Jag brukar vara hyfsat välplanerad med jul-grejeandet. I år är jag inte alls det, och för att krydda till det lite extra planerar jag dessutom bröllop. Stress deluxe!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: samma här..jobbmässigt alltså, inte bröllopsbiten! :) Ja, den är så vitt jag förstått alltid lite kämpig - kanske extra mycket när planerandet sammanfaller med julen... ojoj!

    SvaraRadera