måndag 26 december 2011

MUS Brush Cleaning Soap

När det gäller det mesta här i livet, så väljer jag lättast möjliga. Oftast är jag emot onödiga prylar när det lika enkelt kan lösas på annat sätt, men nu får jag faktiskt ändra mig. Med Brush Cleaning Soap från Make Up Store får du visserligen en till pryl i badrumsskåpet, men det är en riktigt bra sådan. Med hjälp av tvålen rengör du dina sminkborstar både enkelt och snabbt, och däremellan förvaras den i en praktiskt plastburk.

Jag fick tvålen på bloggträffen i Göteborg nu i höstas men har först nu i mellandagarna testat den. Man sköljer borsten i ljummet vatten, arbetar upp ett skum med hjälp av tvålen och sköljer sedan ur. Inget mer meck med diskmedel eller schampo alltså – den funkar lika bra för naturliga som syntetiska borstar. Doften är fräsch och det känns som om borstarna blir riktigt rena. Dessutom blir de jättemjuka! Det enda jag har att klaga på är MUS:s hopplösa webbsida där det inte går att hitta något, så jag vet inte om Brush Cleaning Soap finns på marknaden än.

6 kommentarer:

  1. Jodå den finns att köpa i butik och på kicks.se
    Den låter bra men själv är jag såld på Linda Mehrens variant sen ett tag tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Hur jämför de två sig? Prismässigt oh utförandemässigt menar jag.

    SvaraRadera
  3. Tina: tack för upplysningen! har aldrig hört talas om Linda Mehren innan, låter spännande!

    FruVesa: det får du fråga Tina om! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag sprang genast och köpte en! 130 kronor kostade den.

    Gick hem, tog av locket och började svischa runt med penslar och borstar. Jag blev lite förvånad över att det löddrade så lite, men tvättade på.

    Tyckte inte att den hjälpte så mycket. Mest som att tvätta med vatten.

    Igår testade jag igen. Och då tog jag av plasten som satt runt tvålen först... :D

    Tack för tipset! Den är jättepraktisk och effektiv! I alla fall utan plast... (#fail)

    /Bäng i kolan

    SvaraRadera
  5. Helena S: hahaha, du har förgyllt min morgon! :D kul att kunna tipsa om den, trots plast-failure! :D

    SvaraRadera
  6. Hahah, åh Helena vad du är go! Älskar anekdoten :D Och kul att du är nöjd med den, till slut!

    SvaraRadera