onsdag 2 december 2009

4 × Givenchy

Nya kollektionsbilder är inte det som vi brukar blogga om mest här på El Mika, men vad vore livet utan undantag?

Efter nyår kommer lyxmärket Givenchy släppa en hel drös med enfärgade quad-skuggor, som jag direkt tyckte var en strålande idé när jag läste om det på Temptalia.com. Varje palett innehåller fyra skuggor i en och samma färg, men som alla skiljer lite i färg och mest i typ av finish. Om man har en grym favoritfärg som man alltid återgår till (som exempelvis SminkJante med grönt, och Lipglossbitch med lila) är det här nog en väldigt användbar skuggpalett. Själv blev jag (inte så oväntat) förtjust i de mörkt neutrala färgerna grått, svart och mörkblått.

Pics from Temptalia.com

3 kommentarer:

  1. Åh vad fina! En mörkblå, en grå, en beige, en grön och en rosa skulle kunna få flytta hem till mig. Det här blir dyrt...

    SvaraRadera
  2. Jädrans vad snygga! Jag brukar inte bli så lockad av kollektionsbilder men dessa va underbara. Mest sugen blev jag faktiskt på Showy Black & Dressy Indigo. De gröna va lite mesiga;)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: :D

    SminkJante: då har vi samma favoriter :)

    SvaraRadera