måndag 28 december 2009

Jul 2009: årets El Mika-favoriter

Hej i stugorna, nu är det dags för årsbokslut! Nästan varje år hittar man nya favoriter i skönhetsdjungeln, och vi tänkte dela med oss av våra lyx- och budgetfavoriter för 2009. Många av produkterna har vi skrivit om och visat upp innan, så följ länkarna (det är oundvikligt att tre bästa tjejkompisar inte har favorit-dubletter, så vissa produkter är helt enkelt storfavoriter)!

El:
- nagellack: Chanel Rouge Noir, Depend Ridgefiller
- duschkräm: Kiehl’s Creme de Corps Nurturing Body Wash, HTH
- träning: Kinesis, lunchlöpning à 5 km
- shoppingupplevelse: eftersom jag bara haft 1v semester korar jag www till min shoppingfavorit
- doft: Thann Aromatic Wood, Rampal Latour lavendeldoftande handtvål
- produkt: Nexxus värmeinpackning, Munkens bisalva

Mi:
- nagellack: Chanel Orange Fizz, Viva la Diva #6
- duschkräm: Natuvive AquaMineral, L’Occitane Verbena
- träning: cykla istället för att åka buss
- shoppingupplevelse: små apotek längs Paris gator
- doft: Chloé, Roger & Gallet Bambou body lotion
- produkt: Benefit Coralista, Finndödaren

Ka:
- nagellack: Chanel Rouge Noir, Sephora Reglisse
- duschkräm: Natuvive AquaMineral
- träning: springa i stora fina Retiro-parken
- shoppingupplevelse: Covent Garden, El Rastro (stor söndags-loppmarknad i Madrid)
- doft: Kiehl’s Coriander Deluxe Hand & Body Lotion, Natuvive Almond Strengthening Night Cream
- produkt: Benefit You’re Bluffing, Finndödaren

4 kommentarer:

  1. Vad kul att se era favoriter! Några av dem kommer säkerligen att dyka upp på en liknande lista hos mig inom kort =) Andra kanske hamnar på önskelistan istället :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Hoho, ska bli spännande att spana in din lista! Kul att du gillade vår :)

    SvaraRadera
  3. Oh, vilken rolig lista! Jag gör den här istället för på min så gott som döda blogg..
    nagellack: Nubar Tiara, HM Cashmere on me, HM Fashionista (trots att man köpt så mycket dyra lack ligger ändå HM väldigt högt)
    - duschkräm: Sephora Lemon
    - träning: Söndagspromenader och en och annan bodyshake en fredagkväll eller två
    - shoppingupplevelse: Santa Maria Novella i Florens, Sephora i Florens och def bangkok, hela staden!!
    - doft: Aqualina Pink Sugar.. varit lite av en grej här hemma under året att jag fastat för en godisdoft och känt mig som 5 igen.:)
    - produkt: Lumene Eye Shadow Primer och Seche Vite snabbtorkande nagellack.

    Det var min lilla lista. Rolig att skriva.:)

    SvaraRadera
  4. Basteth: vad kul! :D Tack för din lista, jätteroligt att läsa. Sephora Lemon låter intressant, jag älskar citrusdofter :)

    SvaraRadera