söndag 13 december 2009

Söndagssysslor

Idag är jag bortrest, men förra söndagen pysslade jag om håret med en chokladbrun inpackning, och värmde halvtomma läppglansförpackningar så att även de sista dropparna går att användas. Har du något du brukar pyssla med på söndagar?

Den färgladdade inpackningen från Redken Revlon fungerar bra, även om det är väldigt synd att dess pigment inte biter på ofärgat (läs: utväxt) hår.

Har ditt favoritläppglans börjat att ta slut? Mycket av produkten sitter ofta kvar på väggarna i behållaren, men om du värmer upp hylsan i varmt vatten (jag tog halvkokande från vattenkokaren) smälter allt ner och lägger sig fint i botten. Ekonomiskt!

5 kommentarer:

  1. Hoho, grymt tips det där med läppmojset! :-o

    Grymt att du gillar inpackningen...jag skulle vilja ha en sån, fast för ofärgat hår dårå (som liksom förstärker den egna hårfärgen..)

    SvaraRadera
  2. Bra tips om läppglanset! Ska absolut testa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken hårkur från redken är det du använder?

    SvaraRadera
  4. Vilken smart idé! Det är ju alltid lika irriterande när det sitter massa läppglans kvar som man inte kommer åt, no more!

    SvaraRadera
  5. El: riight? Enkelt och lätt dessutom. Jag vet att det finns både schampon och inpackningar som ska boosta egna färgen, go get it!

    Kabuki: Gör't :)

    Mathilda: Oh sorry, jag hade skrivit fel: Revlon var det. Och länken hittar du i början av inlägget :)

    Lene: Testa! Jag tycker att det funkar bra :D

    SvaraRadera