onsdag 30 december 2009

Jul 2009: nyårssminkning?

Idag har jag lekt lite i badrummet och fick till en ganska vass sminkning, kanske något jag vågar ha imorgon på nyårsafton? Det kommer att bli mycket matlagning (det bästa jag vet!), värme och skratt, så kanske något mer kladd-säkert är bättre? Den här består hur som helst av en mörkgrå grund, skuggad och formad med #217-borsten, och sedan mörklagd med kolgrått och mörkblått.

- Bas Highlighter (Dignity), FACE Stockholm
- Ögonskugga form Eye Shadow Veluxe Pearl (Silver Ring), MAC
- Ögonskugga globlinje Dazzle dust (Charcoal), Barry M
- Ögonskugga ögonlock Eye Shadow Lustre (Stately black), MAC
- Eyeliner franskant 24/7 Glide-on Eye Pencil (Binge), Urban Decay
- Eyeliner vattenlinje Kohl Power Eye Pencil (Orpheus), MAC
- Ögonskugga highlighter Pigment (Vanilla), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL
- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Ögonbrynsfix, H&M

7 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt och stilrent! Speciellt ihop med ett mörkgrått lack såsom t ex Suzy skiis in the Pyrenees (stavn?).

    SvaraRadera
  2. Hot I tell you!
    Hoho, undra hur jag ska ha't ... :'D

    SvaraRadera
  3. Sjukt snyggt, kör på den sminkningen imorgon! Binge är verkligen toppensnygg!

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer! Jag tror att hela sminkarsenalen får åka med, så vem vet vad resultatet blir :)

    SvaraRadera
  5. Otroligt snyggt! En riktig vinnare! Jag är för den på nyår! Du får väl grunda med en bra primer och hålla tummarna för att det håller. Oftast gör ju smink ändå det.

    Gott Nytt År till er alla tre!

    SvaraRadera
  6. Tack Sminkan! Det är alltid lika kul att få en EOTD-kommentar från dig :) Det blev faktiskt en väldigt liknande sminkning, i grund och botten samma fast bara liite mesigare ;)

    SvaraRadera