fredag 18 december 2009

Liten Madrid-skörd

Nyfikna på om jag fick med mig något från landet med bättre utbud än Sverige? Som Ka redan rapporterat har Madrid många roliga butiker för sminknördar som oss, bland annat Kiehl’s (som jag anser är ett ovanligt märke trots att det finns i Stockholm), MAC Pro, Sephora och gigant-varuhuset El Corte Inglés. Här är vad jag fick med mig från respektive affär:

- Kiehl’s Lip Balm #1
En burk superinpackning för torra läppar som jag tänker använda mest som nattlig kur.

- MAC Cremesheen Modesty
Ett gratis läppstift enligt deras "Back to MAC"-princip, vilket går ut på att man får ett läppstift mot sex gamla förpackningar. Jag hade gamla ögonskuggsförpackningar sparade sedan jag depottade en radda skuggor, och äntligen fick jag bytt in dom i en Pro-affär.

- Sephora pensel #13 och Precision Sponge
Bra (och billiga) redskap kan jag inte få för mycket av. Denna fluffiga och spetsiga crease-pensel fyller ett hål i min samling, och äggsvampen var jag ju bara tvungen att testa. Jag tror att den kommer vara en fullträff ihop med mitt nya krämrouge.

- El Corte Inglés, Korres Wild Rose Lip Butter
Här hittade jag ett litet ställ med hudvård från grekiska Korres, och slog till på ett lätt rödfärgat läppbalsam i fin liten burk. Priset var dessutom bättre än i Sverige, ca 90 kronor mot 130.

3 kommentarer:

  1. Åh, det är så mysigt att komma hem med lite såna smågrejer och plock tycker jag. Vardagsgrejer eller lite extra förgyller ju tillvaron och är det köpt utomlands känns det ju mer speciellt.

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd! Jag är extra nyfiken på Korres-läppbalsamet.

    SvaraRadera
  3. Agnes: jag håller med dig till 100% :)

    Kerstin: då kan jag tease'a med att det är LÖVELY! ;)

    SvaraRadera