tisdag 22 december 2009

Kiehl’s Lip Balm #1

På vintern fnasar mina läppar ihjäl sig vissa veckor, och hittills har jag inte hittat något som riktigt fungerar förutom att "hang in there" och vänta ut skiten. Den här lilla burken har däremot ändrat på det! Kiehl’s Lip Balm #1 har jag ståendes vid sängen, och krämar på ett mellantjockt lager innan jag ska sova (då har man dessutom precis tvättat ansikte och händer, så man är ren om fingrarna) och min lilla kur har faktiskt resulterat i gladare läppar. Ibland tar jag ett lager innan jag går ut till bussen på morgonen, och då håller läpparna sig återfuktade en bra bit in på förmiddagen.

Balsamet är oparfymerat, och krämen är lagom tjock utan att varesig kännas flyktig eller vaselinkletig. Jag betalade 11 € för den i Madrid, och jag tror att den kommer att hålla sig länge.

4 kommentarer:

  1. Ska vara ärlig, jag tyckte den kändes precis som vaselin och ett alldeles för dyrt vaselin dessutom. Har t o m för mig att den mest innehåller vaselin.

    SvaraRadera
  2. Seems safe!
    Jag har deras lip balm på tub, och tycker att det är bra skit :)

    SvaraRadera
  3. Ninni: oj, tycker du? :O Nu var det i och för sig läängesedan jag provade Vaseline, men mitt minne är mycket kletigare och jobbigare.. Men, alla kan ju inte tycka lika :)

    El: Is the same shit y'know, bara olika förpackning ;) Hoho. Loves it!

    SvaraRadera
  4. Ah, det låter ju VÄLDIGT bra =)

    SvaraRadera