måndag 13 oktober 2008

Bloggtema: borstar och skötsel

Ett bloggtema från Pret-ty handlar om vad man har för borstar, och hur man sköter om dom. Här återanvänder jag bilden från ett inlägg way back, där Karin berättar om sina borstar.

Karin och jag har ganska lika borstar i avseende på märke, och dom som är av syntethår (för concealer och foundation m m) tvättas med vanlig tvål, medan de av naturhår oftast får sig en omgång med schampo och balsam. Själv tvättar jag mina borstar ganska ofta, speciellt dom i syntet som lätt klibbar ihop annars. Jag tycker att dom torkar bäst snabbast om dom får ligga plant utan något under, så därför brukar jag torka mina i badrumsfönstret – med själva penseln utanför fönsterbrädan. (Låt aldrig dina penslar torka ståendes med penseln uppåt, för då kan vattnet rinna ned i fästet och lösa upp limmet.)

Från vänster till höger: Sephora (läppar), FACE Stockholm (ögonskugga), Sephora (ögonskugga), FACE Stockholm (rouge), Sephora (puder), Make Up Store (concealer), och FACE Stockholm (foundation).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar