lördag 25 oktober 2008

Åhléns Kungsgatan

I går slog nya Åhléns Kungsgatan upp sina dörrar i Göteborg, och självklart var El Mika på plats redan i dag för att spana in. I Filmstadens gamla lokaler huserar nu centrums andra Åhlénsvaruhus, och även om det inte kommer upp i samma klass som stora Åhléns City i Nordstan är det ett trevligt litet varuhus. Mittemot Domkyrkan är stora ingången, där man kommer rakt in i hjärtat – nämligen sminkavdelningen! Det är fräscht och fint, och det kryllade (åtminstone under invigningshelgen) av expediter redo att hjälpa till.
Förutom vanliga märken som Clinique och Lancôme, är Åhléns Kungsgatan första butiken i Göteborg som säljer Smashbox (mig veterligen). Även om man kan köpa märket på nätet är det självklart kul att man kan klämma och prova lite på riktigt. Disken var dessutom fräsch och fin, och verkade ha det mesta ur sortimentet. Granndisken är Origins, som har härlig hud- och hårvård.
Mittemot Smashbox har Bare Escentuals ett stort ställ med både grundsortimentet och olika specialset, och var för tillfället pyntat med fina inflyttningsblommor.

7 kommentarer:

  1. vad fint! hade dom fyra nyanser av vitt? you know what i'm talking about! jag hittade en mac-affär i dag f ö! :D

    SvaraRadera
  2. Det var jättefint! Lite litet kanske, men jag var inte uppe på de andra våningarna och spanade heller. Fyra nyanser fanns! Du ser den högst upp på en del av stället :P Jag terrade, men den försvann änna lite på huden va?

    SvaraRadera
  3. jag har inte terrat, bara kikat. jag har inte riktigt heller fattat vad man ska ha den till, eller, det känns som om man måste prova den med en färgad skugga för att få fram dess sanna potential, inte sant? :'D

    SvaraRadera
  4. Synd att det ligger så långt bort. :)

    SvaraRadera
  5. åhléns kungsgatan är ett välkommet tillskott. Nu slipper man ta sig ner till Nordstan=)

    SvaraRadera
  6. Anonym; ja det är alltid kul med lite variationsmöjligheter :)

    SvaraRadera