lördag 25 oktober 2008

Redken Color extend

Ny hårfärg, nytt schampo. Hur man väljer att köpa märken dyrt, dyrt på salong är för mig ett mysterium. Jag älskar min frisör, men jag skulle aldrig kunna med att köpa de produkter jag behöver därifrån. Redken är i USA ett vanlig hyllmärke, och man kan köpa det i vilken affär som helst. Priserna är därefter, vilket innebär löjligt mycket lägre än i Sverige.

Jag brukar köpa det mesta schampo och styling som jag behöver i butiken Bellbox på outleten Freeport utanför Göteborg, där skiljer priserna sig alltid lite – och man kan ofta hitta bra erbjudanden på sets. Idag kom jag mig för att titta runt på eBay efter nytt schampo till mitt nyfärgade hår, och ett trepack med schampo + balsam + leave in-mojs kostade mig med frakt mindre än vad enbart schampot kostar på Bellbox. Galet, men jag klagar inte.

Vilken hårfärg det blev? Det ni, stay tuned!

6 kommentarer:

  1. Skönt när man hittar sina produkter så galet billigt. Hoppas på bild på håret snart!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är jätteglad! :D Hoppas att det är en bra serie för mitt hår, jag har aldrig provat Redken.

    SvaraRadera
  3. Att Redken är ett vanligt hyllmärke i USA stämmer inte, man måste köpa det på salong där med... Dock så är det rejält mycket billigare där än vad det är här i Sverige! Jag använder också color extend, älskar hela serien!

    SvaraRadera
  4. Jaså Purity.. när jag var där såg jag det då i alla fall på vanliga drugstores, som till exempel CVS.. Vad roligt att du gillar serien, jag är jättenyfiken och vill ha hem den nuuu :)

    SvaraRadera
  5. Oj, vad märkligt! Då tar jag tillbaka mitt påstående ;) Kanske finns på "vanliga" affärer i vissa städer eller något? När man söker på redkens hemsida så får man i alla fall bara upp frisör/spasalonger som återförsäljare, min pappa var där nyss och handlade 1-litersflaskor åt mig av schampot och balsamet i color extend-serien, båda två för $35! Sjukt bra pris! Och han hade bara sett redken hos frisörer, inte på vanliga affärer... Samma sak när min kompis var i NY i somras, hon köpte också 1-litersflaskor och hittade redken bara hos frisörer och inte på vanliga affärer. Kanske är vissa kedjor som har tillstånd att sälja salongsprodukter eller något?

    SvaraRadera
  6. Purity: vad lustigt :) jag såg det lite här och där, men det kanske är som du säger - vissa affärer får och vissa inte. eller så hade jag bara tur helt enkelt :P

    SvaraRadera