tisdag 21 oktober 2008

Fönstershopping: Benefit

Det finns mycket man vill ha, men inte på långa vägar lika mycket man behöver. Själv tycker jag det är nästan lika roligt att fönstershoppa som att shoppa. Klicka runt hos olika webaffärer och titta och läsa – det gör (oftast) att mitt shoppingsug går över, och man lär sig att verkligen scanna ut det som inte är onödiga impulsköp.

Benefit Cosmetics är ett av mina favoritmärken när det kommer till make up, och eftersom det inte finns att köpa i affär här i Sverige är det inte mycket mer att göra än att, just det – fönstershoppa! Idag har jag fönstershoppat fem godbitar från Benefit:

- Ett av mina favoritgloss Her Glossiness, i en läcker hallonrosa färg.
- Bronzer/rouge får man i en och samma dosa med pudret Dallas.
- Posietint är en rosa variant på storsäljande röda tintet Benetint, och rosa passar min hudton bättre.
- Med You Rebel får man en lätt färgad dagkräm med solskydd i, toppen!
- För snyggt skimrande kindben är det High Beam som gäller.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är skyldig oss andra att köpa minst en av godbitarna och rapportera om dess duglighet.;)

    SvaraRadera
  2. Det kan man ju tycka! ;) Nåja, får se om något blir köpt utav min personal shopper Karin i Madrid.. den som väntar får se!

    SvaraRadera