tisdag 28 oktober 2008

Limo, inte så pjåkig

Det är lustigt hur man kan avfärda något utan att ha provat det. Skuggan Limo från MAC har jag haft i min ägo sedan jag köpte paletten den sitter i, och det var i julas för snart två år sedan. Jag har använt vissa skuggor i paletten mer en andra (som synes på bilden), men Limo är den enda jag inte ens provat eftersom jag tyckt att den sett så rosaglittrig ut. Och är det något jag inte är, så är det rosaglittrig. Men för någon dag sedan slog jag till, och använde Limo tillsammans med en fluffig men platt borste från FACE. Och se på katten, den var ju ursnygg! Så nu går jag och skäms lite över hur fånig jag varit..

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
-
Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Ögonskugga highlighter Eye shadow Veluxe Pearl (Dazzlelight), MAC
- Ögonskugga ögonlock Eye shadow Veluxe Pearl (Limo), MAC
- Ögonskugga ögonlock + undre franskant Pigment (Heritage rouge), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

2 kommentarer:

  1. Jättefint, vinrött är toppen på blåögda personer, så du kan med gott samvete använda skuggan flera gånger! :)

    SvaraRadera
  2. Tack josephine! Ja, varma vinröda färger passar verkligen fint till blått.

    SvaraRadera