måndag 27 oktober 2008

Mjukis

För circa ett halvår sedan fick jag några brännskador på mina ben. Läkarna sa att ärren förmodligen skulle hänga med i ett par år, minst två, innan de bleknar bort. Under tiden ska jag vara supernoga med solskydd och smörja in med mjukgörande kräm för att hjälpa huden att läka snyggt. Som sagt har det bara gått omkring sex månader, och vet ni, ärren är nästan helt borta! Huden har läkt hur fint som helst, syns nästan ingenting. Och jag har upptäckt att krämen funkar finfint på andra torra partier (armbågar, fötter, nariga händer o s v). Underkrämen heter Canoderm och finns på Apoteket.

Tänk på att det är ett läkemedel, så läs bipacksedeln noga innan användning!

4 kommentarer:

  1. Hey, det var ju den jag fick lite av dig när jag hade mina mongotorrfläckar! :D Asbra, really!

    SvaraRadera
  2. It's magic I tell ya! :D

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra produkt, dock aningen för dyr, även om den är dryg. :/

    SvaraRadera
  4. rm: Ja, den är verkligen hur bra som helst. Jag köpte den stora falskan (500g) för omkr 500 spänn. Som sagt ganska dyrt, men å andra sidan har jag inte ens gjort av med en tredjedel av den än, på ett halvår. Och, då har jag ändå smörjt in mina brännskador i tid och otid, och verkligen inte snålat. :)

    SvaraRadera