torsdag 23 oktober 2008

Boot camp

Jag har tillbringat ett par veckor i USA, med ett så pass tajt schema att jag inte hunnit träna nåt (well, sprang ibland en runda på lunchen). Nu är jag hemma igen, och de senaste dagarna har jag kört extra långa träningspass (2-3,5 timmar i stöten), för att kompensera att jag inte satt min fot på gymmet på nästan en månad. Jag är absolut ingen gym-nörd, men jag gillar att röra på mig. Egentligen räcker det gott och väl med vanliga pass, på en timma. Men med en tränare som övervakar att man inte skadar sig, eller sliter ut sig (och driver på när man vill fuska!), är det kul att variera träningen lite och köra både styrka, kondition, balans och smidighet. När denna veckan är slut, är även boot campen slut, och jag återgår till min normala träning. Jag blir såklart trött av de långa passen, men samtidigt ger det massor av energi. Ett kul sätt att jump-starta sin träning på!

2 kommentarer:

  1. Oj vad jobbigt det lät! Men kul :) Vad tränar du för något?

    SvaraRadera
  2. Lisa: haha, ja ganska jobbigt faktiskt! Men som du säger, riktigt riktigt kul. Jag tränar rätt många olika saker, yoga, body pump, dans, combat och spinning är de vanligaste passen jag kör på gymmet. Sen kör jag lite kampsport också. Låter mycket, men jag varierar mig ofta, och kör inte alla samtidigt såklart!
    Har du några roliga träningstips? :)

    SvaraRadera