torsdag 23 oktober 2008

Lila inspiration från FACE

Jag blev så till mig av FACE Stockholms lila höstsminkning att jag nästan direkt var tvungen att göra något liknande med det jag hade hemma. Det visade sig att jag hade allt som behövdes hemma, förutom möjligtvis vit kajal till inre ögonkanten (vilket jag ändå aldrig använder, so why bother).

Som mörk grund för den lila skuggan använde jag ett Shadestsick från MAC, som jag köpte samtidigt som ett läppstift som var i precis den koralliga färgen som FACE-sminkningen, och sen fläskade jag på med en mellanmörk lila skugga:

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
-
Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Ögonskugga highlighter Eye shadow Veluxe Pearl (Dazzlelight), MAC
- Ögonskugga bas ögonlock + undre franskant Shadestick (Sharkskin), MAC
- Ögonskugga ögonlock Eye shadow Veluxe Pearl (Satellite dreams), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

6 kommentarer:

  1. Oh, vilka fina färger! Passar dig ypperligt, fantastiskt till dina ögon :)

    SvaraRadera
  2. Trés chic! Kan du inte testa med lite grönt till nästa gång, bara så att jag får se hur det blir?;)

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer! :D Och självklart Sub, anything for you! Saknar en knallgrön skugga bara, men nåt ska jag nog kunna vaska fram..

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt, och det är inte bara för att jag älskar lila ;)

    SvaraRadera
  5. Tack RM och inthemake! Jag gillar verkligen lila, det är en sån pigg färg :)

    SvaraRadera