torsdag 30 oktober 2008

Kundklubb eller inte

Generellt sett tycker jag det är lite bökigt att vara med i för många kundklubbar, men det finns vissa som är värda ett medlemskap. Mitt bästa klubbkort är Åhléns Klubb som ger mig bonuscheckar varje år och roliga rabatter. The Body Shop har också en klubb som fungerar på ungefär samma sätt, tack vare den har jag lyckats fynda billigt. Sedan råkar jag också vara med i franska Sephoras kundklubb, men jag har bara använt kortet en gång. Nu kanske det är dags att förnya min samling med klubbkort, vad sägs om spanska Sephora? Eller har Kiehl’s en?

Kundklubbar är en bra idé om du ändå handlar ofta hos affären, men kom ihåg att många medlemskap kan kosta i både avgifter och oplanerade köp. Ett tips är att ansluta någon annan i familjen till samma kort, så får du fler bonuspoäng, eller hålla dig till klubbar som inte har en årsavgift.

11 kommentarer:

  1. Jag har också Sephora, fast the US-version, mycket bra! Och så NK kortet, also comes in handy. Och just det, Lindex som jag faktiskt tycker är superbt! Men that's it, kan inte hålla reda på fler :)

    SvaraRadera
  2. har åhléns ny design på sina kort nu? fint!
    det & body shop är de som jag också använder mest.

    sen har jag en fråga också: har du flyttat till spanien på obestämd tid eller är du där på "uppdrag"?

    SvaraRadera
  3. Jag fick faktiskt en hel 100-lappsrabatt på H&M där jag har kort! Tror det är 5000/år för det, tur att både jag och Jo tajmat in jackköp och annat dyrare under året ;)

    SvaraRadera
  4. el: sepehoran is the shit! lindex är också riktigt bra, om det nu hade funnits här. tre klubbar = perfa.

    lejnox: ja, jag och mi spanade in nya kort sist på åhléns city, gick till infodisken och drog en rövare om att våra kort hade avmagnetiserats och fick varsitt nytt kort! HAHA! det gamla var ju skitfult, nu kan man välja mellan tre olika designer.

    angående spanien så har jag flyttat hit på obestämd tid. sambon har fått jobb, so that's why. vi får se hur länge vi stannar! :)

    maria: gött! jag tror jag kommer få betala medlemskap hos åhlle i år, om jag inte köper för massa när jag är hemma över jul... :'D

    SvaraRadera
  5. haha smart knep, det ska jag också göra!

    och modigt att testa på ett nytt land sådär! och kul för bloggen också, att den blir europaanpassad :)

    SvaraRadera
  6. lejnox: kul att du tycker! :D

    SvaraRadera
  7. Jag har ett kundkort hos BodyShop i England också utnytjat en gång. Har annars massor med andra.

    SvaraRadera
  8. ah, tror du att svenska body shop fungerar här, eller är det land för land som gäller?

    SvaraRadera
  9. gud, jag är en sån sucker för poäng. samlar poäng ÖVERALLT. fast mest åhléns och H&M. men också en massa mataffärer och sånt, haha. och min lokala hälsokost (köpte te en gång). och glitter, av alla ställen!

    SvaraRadera
  10. åhlle är mitt bästa klubbställe! speciellt nu eftersom jag nog råkat få en extra 50-kronors check och en extra 20-procentare ;) moahahaha!

    SvaraRadera
  11. iyii: jag tycker det är kul med bonuskort som man inte behöver betala för att ha. så får man gratis pizza, pocketbok eller klippning efter ett tag, skitbra!

    maria: åhlle ftw!

    SvaraRadera