onsdag 8 oktober 2008

Borsta mig hit och pensla mig dit..

Det är nästan lika uttjatat som att "den bästa grunden är en bra ansiktskräm och en passande foundation", men att bra borstar och redskap gör hälften av arbetet måste jag faktiskt säga stämmer.

Själv märkte jag störst skillnad på min blending brush jag köpte nyligen, jämfört med den jag har använt förut. Min gamla kommer från FACE Stockholm (#29), och även om den är helt okej så är det något som gör att den från MAC fungerar så mycket bättre. På sin hemsida har MAC Brush focus, och där man kan hitta borstar och penslar inom de olika områdena. Däremot så behöver i vanlig ordning inte dyrast vara bäst, för den som jag använder mest förutom min nya MAC är faktiskt en från Sephora Professional (#14) som inte kostade mer än dryga hundringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar