måndag 20 oktober 2008

Utlandskorre

Här händer det saker! Karin har flyttat till Spanien, närmare bestämt till huvudstaden Madrid, och kommer från och med nu att vara El Mikas utlandskorrespondent!

Det blir en spännande tid framöver med rapporter från ställen som inte finns i Sverige Göteborg, som t ex mina favoriter Kiehl’s och Sephora. Vissa produkter jag gillar finns att köpa på El Corte Inglés – Spaniens största varuhuskedja – som t ex MAC och Clinique. Turligt nog har The Body Shop många butiker i Madrid också. Sedan finns det säkert spanska affärer som jag inte vet om än, är det någon som har något tips? Vad är ni intresserade att få läsa om från Spanien?

10 kommentarer:

  1. Å, jag studerade i Madrid i ett par år men det var 10 år sen så jag tror inte att shoppingen är densamma nu tyvärr. Hoppas du kommer trivas iaf, det är en magnifik stad!:D

    SvaraRadera
  2. åh vad kul att du gillar madrid! har du några andra tips, utöver sminkshopping? ;)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Det finns tonvis med saker som man bara inte får missa när man är i Madrid, turer till byar och städer runt om i regionen är ett måste också. En liten dagsutflykt till Alcalá de Henares (ca 20 min med pendeltåg) för att kolla in Cervantes-muséet och ett av världens äldsta universitet rekommenderas t ex. För att inte tala om alla fantastiska muséer i Madrid... Man kan BO inne på Prado. Och missa inte att äta massa churros con chocolate när du är på väg hem från en helnatt på stan.;) Det finns oändligt med saker att göra där, mer än vad som ryms i den här kommentaren. Du får hojta till så kan jag skicka tips lite då & då. Ha det underbart!:)
    //En nostalgisk Subba

    SvaraRadera
  4. tack subban, vad roligt att höra att du trivdes i min nya stad. jag droppar nog en rad på mailen framöver för lite mer tipsutfrågning!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Fast Kiehls finns ju i Sverige :D

    SvaraRadera
  6. katarina: ändrat, menar i göteborg! för oss allra flesta så finns ju inte kiehl's... ;)

    SvaraRadera
  7. OFC ett inlägg om vad för kul man kan köpa på el supermercado! :D

    SvaraRadera
  8. haha! hittills bara tråkiga saker, som t ex en hel hylla konserverade sparrisar! :O

    SvaraRadera