torsdag 30 oktober 2008

Essie Lacy not racy

Efter att haft Essie Tomboy no more i nästan en hel vecka tyckte jag att det var dags att lacka om – men sanningen är att det knappt syns att det är en annan färg! Om Tomboy no more var storasyster till Forever young, måste Lacy not Racy i sin tur vara storasyster (eller äldre kusin) till Tomboy no more. Hänger ni med?

Tyvärr är detta lacket inte lika lättmålat som de andra, utan jag får hålla tungan rätt i mun. Efter två lager, som räckte för lillasyster, är det lite ojämnt och randigt om man kollar nära (så då gör jag inte det). Tyvärr. Jag tror att det har att göra med att Lacy not Racy verkar ha lite smalare och styvare pensel. Hur som helst är färgen fin, mörkare och mer åt det lila hållet.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Essie är riktigt bra på röda nyanser, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. De andra röda jag har från Essie är verkligen favoriter och underbara röda, detta är tyvärr inte samma höjdare :/

    SvaraRadera