fredag 24 oktober 2008

Essie Tomboy no more

Trots att batchen med åtta minilack från Essie kom i augusti har jag fortfarande inte provat alla. Det senaste jag provade var den perfekt röda färgen Forever young – och i tisdags lackade jag för första gången med storasystern Tomboy no more. Tomboy är lite djupare i färgen än sitt yngre syskon, och det får mig att tänka på de körsbär som växer på vårt landställe. Lite liknar det Mavala Las Vegas när jag tänker efter, fast Tomboy no more är en mer klar färg.

Återigen slås jag av hur fantastiskt lättmålade de här nagellacken är, och hur finishen är som lacken på en sprillans ny bil. Tillsammans med alltiallo-lacket 3 way glaze torkar två lager dessutom på en helt okej tid, och jag lyckades med att inte förstöra det innan det torkat. Jippie mig!

Update: jag måste bara säga att jag inte har behövt ta bort lackningen förrän idag, onsdag. Det tycker jag är fantastiskt bra! Fredag till onsdag utan annat än lite nött på tipparna. Och då är jag inte direkt någon housewife med personlig diskare, om vi säger så.

3 kommentarer:

  1. jag tänker, en tomboy = korta naglar, precis som du kör. jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Tror jag skulle gilla Tomboy no more!

    SvaraRadera
  3. Precis så tänker jag med Karin! :) Fåfängan, det är en jättefin röd färg - tror nog att alla passar i den.

    SvaraRadera