tisdag 14 oktober 2008

Djur- och naturvänligt hos Urban Decay

Urban Decay har aldrig lockat mig förut, men i och med att jag frälstes av deras ögonskuggsprimer kan jag inte sluta snoka runt på deras hemsida efter fina saker. Dom har flera produkter som är "vegan friendly", däribland de fina lipstainen. Nu är inte jag vegan, men det är ju aldrig fel att stora företag tänker efter när dom producerar sina varor. Den fina ögonskuggspaletten är dessutom gjord utav återvunna material, och innehåller 10 av deras bästsäljande ögonskuggor. Asken är utav bland annat bambu – ekovänligt! – och prydd med ett fint mönster. Den här skulle jag gärna vilja ha! Tyvärr finns den inte på HQHair.com, så i så fall får jag leta reda på den någon annanstans.

Update: en snabb googling och jag hittade den på Asos. Någon som sitter och trycker på en rabattkod som funkar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar