onsdag 7 januari 2009

Dermalogica Precleanse

Varje kväll när jag tvättat ansiktet så har jag nästan alltid lite mascararester kvar i de undre ögonfransarna, något som jag inte orkar bry mig om trots att det ofta sitter kvar till sminkningen dagen efter. Jag har aldrig orkat fixa med make up-remover och bomullsrondeller och fan och hans moster, utan helt enkelt struntat i de svarta resterna. Men nu! Nu kanske jag har hittat något som jag kan tänka mig fungerar i min (snabba) kvällsrutin, nämligen Dermalogica Precleanse. Jag rotade fram den igår kväll för att testa på min relativt mörka ögonsminkning, och jag tycker att oljan som man lätt masserar in i ansiktet löste upp sminket utomordentligtoch när jag var färdigtvättad med min vanliga ansiktstvätt efteråt kunde jag inte se en enda sminkrest i ögonfransarna! Tummen upp alltså, och jag ska verkligen fundera på om detta är en produkt jag behöver, och skulle använda regelbundet om jag köper den.

4 kommentarer:

  1. ja, det där är typiskt en sån där produkt som man blir imponerad av och vill ha, men inte är helt säker på att man egentligen behöver... men om jag hade några hundringar över nån månad skulle jag nog ändå satsa på en flaska.

    fast asså, nu när jag läser på den där hemsidan så står det ju att det är en make-up-remover också. jag trodde bara att det var nån slags mittemellanprodukt som skulle typ göra ansiktstvätten mer effektiv.. hah.

    men köp köp isåfall!

    SvaraRadera
  2. ah, jag trodde också först att det bara var nån fancy schmancy förtvätt för att göra fejat extra rent, men det var ju en grym make up-tabort! enbart därför jag kanske köper den :)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis beställt en flaska!

    SvaraRadera