fredag 23 januari 2009

Naturtema Åskoväder

Lila. Min favoritfärg när det kommer till ögonskuggor? Om man ser till antalet lila sminkningar av de jag hittills gjort så är nog svaret ja. Idag var Rouaas inspirationsbild ett åskoväder, och från hennes bild tog jag lila och silvergrått till min sminkning. Jag hade helst velat ha en silvrig eyeliner att göra ett riktigt skarpt streck med, men istället fick jag nöja mig med min platinumsilvriga skugga och göra ett lite bredare eyelinerstreck med kring ögat. Till det en lila skugga på mörk grund, och en isblå highlighter. Eyelinern på vattenlinjen sitter som vanligt inte fast länge, men nu rättade jag i alla fall till det innan jag tog bilden. Idag är jag dessutom ovanligt nöjd med färgåtergivningen på bilden, hoppas att ni också ser det!

- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga bas Paint Pot Frost (Bare study), MAC
- Ögonskugga franskant Pigment (Platinum), MAC
- Ögonskugga bas ögonlock Eye Shadow Velvet (Velvet lady), MAC
- Ögonskugga ögonlock Eye Shadow Veluxe Pearl (Satellite dreams), MAC
- Ögonskugga highlighter Eye Shadow Frost (Silver Fog), MAC
- Eyeliner vattenlinje Long-lasting eye pencil (Intense black), YSL
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

4 kommentarer:

  1. Fint det blev :) kram malin

    SvaraRadera
  2. Klädsamt! Jag gillar den platinafärgade skuggan som ramar in ögat!

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefint! Jag älskar dina EOTD för de är helt perfekta! inte för mycket utan lagom och stilfullt!! Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Tack tack tack! :D Tack snälla Åsa för din fina kommentar, den betyder mycket!

    SvaraRadera