tisdag 13 januari 2009

Shopping spree på NK

Förra tisdagen tjuvstartade NK:s rea för de som har NK-kort. Jag hade blandat ihop datumen lite, men fick en påminnelse av Mi och dök in på varuhuset cirka en timme efter de öppnat. Jag började på nedervåningen, bland underkläderna, och jobbade mig uppåt. Kollade snabbt igenom utbudet av skor – inte så himla eggande. Sen upp till NK Mode, där tillbringade jag över en timme i kö till provrummet, och sedan ytterligare 45 minuter i kassakön. Needless to say att jag inte orkade fortsätta min rea-shopping (hade velat titta lite på NK Trend också). Efter ca 2,5 timmar gav jag alltså upp och gick hem. Bärandes på:

- lite nya underkläder
- ett par svarta stuprörsjeans
- en lång, svart kofta med stora fickor
- en svart klänning
- en stor, blommig sjal (inte från rean, tyvärr)

Sammanlagt pröjsade jag 2098 spänn, min tänkta rea-budget var 2000. Övertrasserade alltså bara med 98 pengar, inte så dumt alls faktiskt.

1 kommentar:

  1. grymt! jag fick en röd tröja och ett par randiga trosor från resteröd i julklapp! så fina grejer ju! och fint att kläderna produceras lokalt (i ljungskile).

    SvaraRadera