tisdag 20 januari 2009

Resekit

Så här efter jul kanske det inte är så många som ska ut och resa (förutom i drömmarna), men oavsett om man ska på jorden runt-backpackersemester eller en weekend hos svärföräldrarna kan det vara bra att ha ett litet resekit med sig med det viktigaste. Själv skulle jag gärna ha den lilla necessären med godsaker från Ole Henriksen, eftersom det är en serie som både jag och min hud gillar. Andra fina kit som jag hittade när jag slösurfade på Sephora.com var de från Shu Uemura, och franska Caudalíe som El har rekommenderat. En till fransos är Decléor som har ett startkit för nybörjare, och kitet Best of Korres från grekiska märket Korres som precis lanserats i Sverige kan köpas på deras svenska hemsida.

Vad brukar du packa med dig när du ska ut och resa? Miniflaskor eller kör du all in med fullstorlekar av dina favoriter?

2 kommentarer:

  1. Finfina kit! Precis vad jag hade behövt nu =)
    Jag har faktiskt miniflaskor av en del av de produkter jag vill ha med mig till London (tex hudvård från Clinique och Lumene), men matchade kit är svårslaget! Bra tillfälle att prova nya saker, dessutom!

    SvaraRadera
  2. Visst är det ett bra sätt att testa nya märken! :) Jag brukar också ha med mig miniflaskor, överhällda från mina stora. Det är perfa!

    SvaraRadera