fredag 9 januari 2009

Nyheter från MAC

MACs kommande kollektion Brunette, Blond, Redhead har cirkulerat på majoriteten av alla sminkbloggar ett bra tag nu. Visst, det är kul att få veta vad som kommer härnäst men ibland blir jag lite matt av spammandet. Istället för att visa vad kollektionen består av tänkte jag visa min imaginära inköpslista över vad jag skulle vilja ha om benen och plånboken skulle styra mig mot MAC-disken efter släppet:

- Läppglanset Red devil som ser ut att vara den perfekta korallfärgen.
- Mellangrå ögonskuggan Knight ser fin ut, jag har velat ha en sådan färg länge nu.
- Henna, en fin (men svårdefinierad) ögonskugga i grönguldbeige.

2 kommentarer:

  1. "Spammande" är väl nästan lite hårt att säga? Det blir ju så, att de flesta skriver om alla nysläpp och det är klart att det kan bli tjatigt efter 35:e inlägget om samma kollektion i rss-läsaren (som estee lauders vår som det skrivs frenetiskt om just nu) - men spam skulle jag inte vilja kalla det för.

    SvaraRadera
  2. bjooti: visst, det kanske inte är spam i ordets rätta bemärkelse (= skickat med uppsåt att skada), men när man för femtielfte gången får se en nästan exakt likadan post tycker jag att det blir tradigt att alla väljer att skriva om samma sak, samtidigt. det är spam-känsla för mig i alla fall.

    SvaraRadera