måndag 12 januari 2009

Reashopping och byten

Finally! I söndags förra veckan beställde jag hem två sminkprylar på ASOS-rean, och idag kom dom till slut. POP Cheeky Cake Beach babe med bronzer och rouge i samma kaka, och BECCA Best of Becca Palette. Duokakan påminner mig om liknande duos från Laura Mercier och NARS, som jag länge tittat på och som är fina, fina men dyra, dyra. Perfa alltså att hitta en lookalike på rea. Paletten från BECCA köpte jag för att jag älskar deras krämrouge, och för att ha i handväskan och när jag reser bort. Den innehåller en krämhighlighter, två skira krämrouge, och två puderskuggor. Alla färgerna ser fantastiskt användbara ut och jag tror inte att jag kommer ångra detta köp ett dugg! Dessutom har jag fått två fina byten hemskickade till mig; en Kiehl's-skrubb från Des, och fina lila Royal Hue MAC Shadestick från BettieLi.

1: Rouge Turkish rose 2: Rouge Blossom 3: Ögonskugga Brocade 4: Ögonskugga Damascus 5: Beach babe blandad 6: Bronzer 7: Rouge

6 kommentarer:

  1. pop roughet är underbart sött:) har ett själv, i mer ljusare rosa nyans dock, men den är underbar:) hihi kram malin

    SvaraRadera
  2. jag köpte nyss ett mini ribbon gloss från pop, jag är verkligen helt kär i det! fattar inte varför många andra sminkbloggar totaldissar pop. visst, förpackningarna är lite fula, men det är faktiskt skitsamma (IBLAND).

    SvaraRadera
  3. Faktiskt, POP är verkligen dissat av de flesta! Det jag inte gillar med deras ribbon-kakor är att färgerna så lätt blandas ihop och att allt blir skit, men det tycker jag inte gör nåt med rouget - det är ju blandat man vill ha!

    SvaraRadera
  4. jaha, nej det upplever jag inte alls. jag försökte t.o.m. medvetet blanda ihop en rosa och en orange ton men det gick inte, de var liksom platsgjutna!

    SvaraRadera
  5. Paletten från Becca var ju sjukt fin! EOTD plz? ;)

    SvaraRadera
  6. IYITI: aha! jag har hela tiden trott att det bara blev mojs av alltihop..

    Des: sjukt fin var ordet! jag ska jobba på en EOTD.. ;)

    SvaraRadera