söndag 25 januari 2009

Ögonskuggor: svart grund

Förra söndagen visade jag hur några av mina ögonskuggor fick nya färger när jag använde en lila bas under, idag tänkte jag visa vad som händer på en svart bas. Min bas är gråsvarta Sharkskin, också det ett Shadestick från MAC. Konstigt nog tycker jag att Sharkskin är lättare att arbeta med än vad Royal hue är, då den lila lättare korvar sig när man drar några streck ovanpå varandra.

1: Nya Silver ring-skuggan blir mer intensiv
2: Sharkskin ensam
3: Manor, en brun skugga med grönt skimmer som verkligen kommer fram
4: Lily Lolo-skuggan Golden lilac blir väldigt mycket golden och mindre lilac
5: Blåguldiga Sea från Makeupcosmetics skimrar otroligt i guld
6: Skira Parfait amour förvandlas till en maffig lila

2 kommentarer:

  1. Jag har ett Sharskin-stick som jag i princip aldrig använder, undrar varför... Hm, jag får nog börja experimentera med färgkombos som du gjort!:)

    SvaraRadera
  2. Det borde du verkligen göra! Var noga med underlaget bara, annars har Shadestick en tendens till att creasa sig tycker jag. Men får man till det är Sharkskin oslagbar!

    SvaraRadera