måndag 19 januari 2009

Face Mapped

Eftersom jag bestämt mig för att min nästa hudvårdsserie ska bli Dermalogica gick jag till deras disk på Åhléns City för att få en hudtypsanalys, en så kallad Face Mapping. Jag fick testa både ansiktstvätt och krämer över deras marmorskiva till disk (första gången jag tvättat ansiktet utan handfat..), och med mig därifrån fick jag en rekommendation över vad jag bör använda.

1: Precleanse har jag rekommenderat mig själv, för att få bort alla sminkrester effektivt med. Luktar sjukt gott och ger grymt resultat.
2: Ansiktstvätt som löddrar är min deal, Special Cleansing Gel uppfyller det medan den är effektivt utan att torka ut.
3: Tydligen beror stramande hud på yttorrhet, som försvinner om man skrubbar huden regelbundet. Daily microfoliant är mild nog att använda varje dag, och känns lätt och skön.
4: Jag har ofta rodnader på kinderna som jag döljer med smink, och med hjälp av ett ansiktsvatten kanske rodnaden försvinner lite av sig själv. Soothing Protection Spray är smidig på flaska och dämpar det röda.
5: Till sist ansiktskrämen, Intensive Moisture Balance, som ska se till att huden inte skadas samtidigt som den återfuktar hela dagen. Denna ska jag ha nu vintertid, och en lite lättare kräm på sommaren.

På Åhléns köpte jag ansiktskrämen (ouch, mest för att min nuvarande kräm plötsligt tog slut) och en liten flaska av ansiktsvattnet. Resten av det jag bestämmer mig behöva kommer jag sannolikt att köpa via Jersey Beauty, där priserna skiljer med flera hundralappar.

6 kommentarer:

  1. hur mkt kostar det med frakt & tull (om det tillkommer) om man beställer från jersey beauty? =)

    SvaraRadera
  2. Jen: jag har inte beställt därifrån själv, men du kan läsa om frakt och sånt hos Des, HÄR! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har provat alla de där produkterna och ger därför tummen upp! Till sommaren rekommenderar jag Active Moist, den känns alldeles lagom när det är lite varmare ute.

    SvaraRadera
  4. Gött! :D Jag har för mig att det var Active Moist hon förslog till sommaren.

    SvaraRadera
  5. kostar facemapping nåt? :)

    SvaraRadera
  6. Nej, det är gratis :) Jag trodde att dom skulle använda någon maskin, men hon tittade och kände mest - och fyllde i ett papper som jag fick med mig hem :)

    SvaraRadera