söndag 25 januari 2009

Naturtema Marianergraven

Sista dagen på sminktjejernas naturfenomen-vecka, och jag roade mig med att göra en tolkning à la icke-vardags sminkning innan jag duschade i morse. Först la jag klarblått på hela ögonlocket och drog ut det i en mandelform utanför ögat, och sen fortsatte jag med olika nyanser på brynbenet och under ögat. Den mörka delen av Marianergraven får den svartturkosa eyelinern stå för, resten blev klara färger som vanligt. Nu är däremot sminkningen long gone, och ögonen ska få vila resten av helgen.

- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Krämskugga bas Paint Pot Frost (Bare study), MAC
- Ögonskugga form Pigment (Blue), MAC
- Ögonskugga inre ögonlock Fard à paupières (turkosa delen), YSL palett
- Ögonskugga brynben Fard à paupières (ljusblå delen), YSL palett
- Ögonskugga highlighter Eye Shadow Frost (Silver Fog), MAC
- Ögonskugga eyeliner Eye Shadow Velvet (Velvet lady), MAC
- Ögonskugga eyeliner Pigment (Teal), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSLMina andra naturtema-sminkningar under veckan:
- Onsdag, flodvåg
- Torsdag, regnskog
- Fredag, åskoväder

5 kommentarer:

  1. Du är verkligen snygg i den typen av sotad eyeliner du har här!

    SvaraRadera
  2. Åh tack :) Det är min standard-eyeliner de gånger jag har det (inte så oft), brukar bara sota till det lite med skugga + pensel.. Kul att du gillar det Marie!

    SvaraRadera
  3. Håller med Marie, du passar kanonbra i denna lite sotade look och färgen på skuggan tar perfekt upp din ögonfärg. Kanske något att prova någon gång till vardags??

    SvaraRadera
  4. Smoochie: jag ska definitivt prova den till vardags, men inte lika utdragen mot tinningen bara. tack för peppen! :)

    SvaraRadera