onsdag 21 januari 2009

Naturtema Flodvåg

Sminkan och Rouaa bara spottar ur sig temaveckor på smink, och denna veckan är det naturfenomen. Först tänkte jag "torsdag hakar jag på, grönt är ju min grej!" men sen kom jag på hur tråkigt det är att bara köra det man känner sig safe på, så idag kör jag istället blått! Flodvåg är inspirationen (hur ledsamt det än kan vara), och så här blev det, olika nyanser av blått med en liten "våg" på slutet.

- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga bas Paint Pot Frost (Bare study), MAC
- Ögonskugga inre ögonlock Fard à paupières (ljusblåa delen), YSL palett
- Ögonskugga yttre ögonlock + eyeliner Pigment (Blue), MAC
- Ögonskugga globlinje Pigment (Cornflower), MAC
- Ögonskugga highlighter Eye Shadow Veluxe Pearl (Dazzlelight), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

4 kommentarer:

  1. Det blev ju en vacker flodvåg. Inte någon tsunami, mer en trevlig surfvåg! En semestervåg! fint!

    SvaraRadera
  2. klädsamt och snyggt! Du passar i blått!

    SvaraRadera
  3. snyggt o som rouaa sa... du klär i blått.

    SvaraRadera
  4. Tack för komplimangerna! Blått är snyggt men ovant för mig :)

    SvaraRadera