lördag 3 januari 2009

Nagellack à la Mi

Jag är ingen nagellacksfantast som många andra bloggtjejer är, men det betyder inte att jag tycker det är kul. Som jag propagerat förut är Essie mitt favoritmärke, och miniflaskor det jag tycker är roligast och smartast att köpa. Mina nagellack står i akryllådor från Åhléns i badrumsskåpet, två stycken staplade på varandra. Överskådligt, rent och snyggt. Så, vad har jag då för nagellack? Jo, exakt 30 stycken (inte så lite ändå) flaskor, here they are:

Essie. Fyra fullstora och åtta miniflaskor: Room with a view, Guilty pleasure, Anniversary gala, 3-way glaze. No boundaries, Escapades, Movers & shakers, Secret stash, Lacy not racy, Risky business, Forever young, Tomboy no more.

Sephora. Tre minilack: N°45, N°59, Gothik.
OPI. Tre minilack med nagelvård: RapiDry, ChipSkip, Nail envy.

Mavala. Nio av de klassiska miniflaskorna: Silver, Mystic, Dakar, Cadiz. Zanzibar, Acapulco, Milano, Los Angeles, Las Vegas.

Dior. 001 Natural. China Glaze. Calypso blue. Chanel. Paparazzi.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin färg det var på lacket från Chanel! Riktigt härligt somrig.

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Loves it. Hallonrosa med lite persika i, och med silverskimmer. Fick det av El och Ka i födelsedagspresent för 1,5 år sedan <3

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, minlilack är roliga :D

    SvaraRadera
  4. Oooh, vilka härliga färger! Funderat på att skaffa Mujilådor till mina lack men det blir så vansinnigt dyrt. Vet du om något annat ställe som har sådana genomskinliga lådor lite billigare?

    SvaraRadera
  5. RQ: jag har faktiskt inte sett såna akryl någon annan stans, tyvärr :/ kanske att det finns på Granit eller liknande? dessa är faktiskt inte från MUJI, utan Åhléns egna - just den modellen finns inte på MUJI.

    SvaraRadera