torsdag 15 januari 2009

Glassfärger

I tisdags hann jag förbi MAC-disken för att spana lite, och även om ingen av de nyaste kollektionerna har packats upp ännu så hittade jag tre fina ögonskuggor i det ordinarie sortimentet som jag tycker är väldigt fina. Paradisco är en sån persikorosa som jag ofta faller för, och som passar fint ihop med min guldiga Amber lights. Grönt är ju alltid en höjdare, och ljust gräsgröna Juxt såg urfin ut på handryggen. Till slut tittade jag återigen på Vex, som jag först såg hos Jessan. Det är verkligen en fin ljusgrå skugga som skimrar i både grönt och rosa!

Även om jag gärna hade köpt alla tre så gick jag därifrån tomhänt då det inte kändes riktigt klockrent, och så funderar jag lite på om alla tre är såna färger som inte blir så mycket av väl på ögonlocken?

7 kommentarer:

  1. Jag har Paradisco, den är jättefin ihop med lite bronsiga skuggor.

    SvaraRadera
  2. Åh, haru! Hur är den på? :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker, jag tycker att den framhäver mina gröna ögon på ett trevligt sätt. Den är liksom korall med lite guld på toppen, om du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  4. Det låter som en klockren sommarfärg! Den swatchade verkligen som en dröm, men man har ju varit med om att fina skuggor på handen inte blir så värst mycket på locken :/

    SvaraRadera
  5. Ja, det är verkligen en perfekt sommarfärg när man har lite mer färg i ansiktet. Den kommer mer till sin rätt då, i alla fall på mig.

    SvaraRadera
  6. Jag har både Juxt och Vex, och måste säga att Juxt länge har varit en favorit - den blir ganska så mycket på ögonlocken, försvinner inte. Vex är jättefin, men den är lite "lättare", ger inte jättemycket färg men snygg till vardags.

    SvaraRadera
  7. Anonym: vad roligt att du delar med dig! Jag tror absolut att jag ska titta på Juxt igen, Vex tror jag att jag avfärdar - den är dessutom ganska lik pigmentet Vanilla som jag har :) Tack för input!

    SvaraRadera