söndag 18 januari 2009

Ögonskuggor: lila grund

Genom att ha en färgad bas under sina ögonskuggor kan man få fram färger helt annorlunda än den man faktiskt lägger på. Jag har testat att förändra mina ögonskuggor genom att lägga dom på Royal hue, mitt nya lila Shadestick från MAC. Det går att trolla fram jättefina nyanser och skiftningar utan någon större ansträngning. Här har jag provat med fem ögonskuggor, alla från MAC.

1: Royal hue ensam
2: Ögonskuggan Parfait amour blir mer blålila
3: Turkosfärgade pigmentet Teal blir ännu mer intensiv
4: Pigmentet Pink pearl, där multiskimret verkligen kommer fram
5: Guldigt värre med favoritpigmentet guldgröna Golden olive
6: Knallblå pigmentet Blue blir en härlig mörkturkos färg

2 kommentarer:

  1. Väldigt inspirerande inlägg med superfina färger!

    Har du många shadesticks? Det vore kul att se alla presenterade, i så fall!

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt pepp Kerstin :D Jag har faktiskt en till Shadestick, och den har jag tänkt att göra ett likadant inlägg med! Så stay tuned, bör komma om en vecka ungefär..

    SvaraRadera