tisdag 27 januari 2009

Favorit: Angel’s Spa

Jag tycker det är roligt att få höra om andras favoriter, sådana där som hänger med år efter år. Jag har själv några all time favorites, och jag tänkte dela mina guldkorn med er. Först ut är min bästa bodylotion från italienska Angel’s Spa med mint-, lime- och bergamottdoft. Angel’s Spa är en vegetabilisk hud- och kroppsvårdsserie med eteriska oljor, som utöver bodylotions också har dusch- och badgels, en fantastisk råsockersscrub och massageoljor.

Jag skrev om den för ungefär ett år sedan, och jag tycker fortfarande att den är svårslagen. Krämig, otroligt väldoftande och återfuktande. Huden blir skönt kall och får fin lyster, och doften håller i sig hela dagen. Bäst är kanske den kylande effekten på sommaren när man är lite varm efter en dag i solen. Pumpflaskan – jag älskar ju pumpflaskor! – är både praktisk och hygienisk. Vad har du för favoriter?

200 ml kostar ca 115 kr på NK. Finns också i varianterna Extra Dark Chocolate, Cinnamon, Ylang Ylang Tangerine och Ginger Sage Rosmarin.

6 kommentarer:

  1. Jag var inne en sväng på Åhléns idag och såg Angel's spa produkter. Har inte lagt märke till det innan. Jag ska titta på det ordentligt nästa gång.

    SvaraRadera
  2. gör det, testa och se! tror säkert du gillar dem också!

    SvaraRadera
  3. Jag sniffade på dom igår på Åhlle! Alla dofter utom din fanns :P Blev inget köp.. från DET märket iaf! ;D

    SvaraRadera
  4. oooaoa, men kanske något lite likt?! :D

    SvaraRadera
  5. Älskar min duschkräm i mörk choklad, så underbar!

    SvaraRadera
  6. johanna: åh, vad sugen jag blev på choklad nu! :D

    SvaraRadera