torsdag 29 januari 2009

MAC Blossoming

Både jag och Ka har ju bytt smink och annat gott via svenska Pret-ty, men nu har jag även bytt över Atlanten – närmare bestämt USA och Wisconsin. Via Makeupalley kontaktade rara Lindsay mig, eftersom jag hade lagt upp mitt NARS Orgasm till byte (med sorg i hjärtat). Hur fint Orgasm än må vara är det inget för mig, då det har alldeles för mycket guldglitter i sig. Däremot var jag inte beredd att byta det mot vad som helst, en sån tur då att Lindsay erbjöd mig ett fantastiskt krämrouge från MAC i utbyte! Persikorosa Blossoming är ett Blushcreme som ger fin färg med lite silvrigt skimmer.

Det här med att byta smink tycker jag är den bästa idén på länge. Både att jag kan ge vidare sånt som ligger hemma hos mig oanvänt, och att jag samtidigt kan få något utan att vare sig betala något eller köpa nytt, nytt, nytt hela tiden.

4 kommentarer:

  1. Fin! Hur applicerar du krämrouge förresten? Jag använder MACs lilla skunkborste, #188.

    SvaraRadera
  2. Des, my follow rouge-fantast! ;) Jag brukar alternera mellan att använda fingrarna eller använda min platta foundationborste från FACE. Har använt 187'an någon gång, men tycker inte den passar så bra till kraftigt krämiga rouge..

    SvaraRadera
  3. Ja det är ljuvligt! Faktiskt en sån färg jag ville att Orgasm skulle vara, så det löste sig ju perfa :)

    SvaraRadera