måndag 19 januari 2009

Lyx eller budget: svarta ögonpennor

Förra veckans tema på Pret-ty var "lyx eller budget", och jag smyger med på temat så här en morgon för sent. Jag har länge tänkt att jag vill hitta en svart eyeliner som verkligen sitter där den ska, både på ögonlocket och på insidan av franskanten (den så kallade vattenlinjen). Svarta pennor i lyxklassen är exempelvis pennor från Urban Decay, Lancôme och Laura Mercier. Budgetpennor kan man däremot hitta på H&M och Sephora.

Själv tror jag att jag ska dra en repa på Åhléns Citys sminkavdelning och testa mig fram, annars kanske jag får skicka Ka till Sephora. Igen.

5 kommentarer:

  1. Urban Decays 24/7 pennor tycker jag inte sitter särskilt bra i vattenlinjen, de är för krämiga för det. Dior och Lancôme har torrare pennor som passar bättre för detta syfte.

    SvaraRadera
  2. Jag tror på Lancôme! (trots att jag aldrig shoppar därifrån..)

    SvaraRadera
  3. Jag köpte härförleden MAC-pennan Feline på ebay efter jag läst en rekommendation på pret-ty (tror jag, eller så var det någon annan på nätverkets bloggar)och den är det grymmaste jag varit med om. Sitter som berget på vattenlinjen! Hade den härmdagen på vattenlinjen både uppe och nere (och ja, den fäster uppe hur lätt som helst också!) och efter en hel arbetsdag och en kvällsföreläsning var jag lika svart när jag kom hem som när jag åkte 15 timmar tidigare! Den slår mina andra svarta pennor (24/7,Lancôme, dior och prescriptives) med hästlängder.

    SvaraRadera
  4. Ah, Feline har jag också läst om! Grymt att den verkar sitta som berget på dig :D Jag tror att jag har en penna från samma kollektion, Orpheus, ska se om den sitter bra där (trots att den inte är svart). Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Lancomes "vanliga" kajal är min favvo. Funkar lika bra som eyeliner som innanför franskanten där den verkligen sitter kvar =)

    SvaraRadera